kirstininpanama.reismee.nl

San José en Bocas

Ben ik weer!

20 mei zijn we weer in San Juan del Sur aangekomen. Sunday Funday nog maar een keer meegemaakt en de dag ernaar naar San José gegaan met een shuttle.

Ik had nog steeds een ontsteking in m'n oksel zitten, die ik echt veel te lang heb laten zitten omdat ik bang ben voor medicijnen, dus we besloten om in San José naar het ziekenhuis te gaan om er iets aan te laten doen. Worst.... day.... of ...... my ..... life ......

We kwamen rond 1 uur aan in het ziekenhuis, wat erg onhygiënisch was. Toen moest ik eerst naar een kamertje voor de dokter, ging die puta heel hard erin knijpen, terwijl ze zag dat het vreselijk veel pijn deed. Op z'n zachts gezegd was het geen aardige dokter. Toen moest ik wachten en heeeel veel informatie afgeven, en alsnog deed ze het verkeerd, ik ben vanaf nu Krestin uit Nieuw Zeeland. Terwijl ik duidelijk zei ;Holanda.

Na ongeveer 2 uur was ik eindelijk aan de beurt en mocht ik naar een klein vies kamertje en ging de dokter zijn "apparatuur" halen. Toen kwam er een enorme spuit tevoorschijn en heeft die de ontsteking weg gehaald. Ik heb nog nooit in mijn leven zoveel pijn gehad, ik denk dat het erger is dan een kind baren. Het hele ziekenhuis wist in ieder geval dat ik heel veel pijn aan, aan mijn gekrijs te horen. Maar goed na 20 helse minuten was het vieze ding weg, gezicht vol met tranen en mascara, maar het was voorbij. Gelukkig was Nikki erbij en hebben we alles gefilmd, toch best leuk als je het terug kijkt haha.

De volgende dag hebben we Nikki haar moeder opgehaald, zij zijn naar Puerto Jimenez gegaan en ben ik weer San José in gegaan. De volgende dag heb ik 10 uur in een busje gezeten naar Bocas, maar was ik eindelijk weer thuis na 3 weken.

Vrijdag gelijk weer naar Filthy Friday natuurlijk. Mooie middag gehad, maar ik had nog wel veel pijn, gelukkig had ik medicijnen ervoor. Zaterdag uit geweest, in Summer zoals gewoonlijk. Zondag een luie dag. Verder die week niet zoveel spannende dingen gedaan, rustig aan gedaan en netjes de medicijnen geslikt.

Woensdag kwam Nikki weer terug dus gingen we weer uit. Vrijdag weer Filthy Friday, erg mooi en wazig feestje. Zaterdag was het plan om uit te gaan, maar ik was veel te moe. Ook was de stroom op het hele eiland uitgevallen omdat er een boom op de elektriciteit kabel was gevallen. We hebben iets van 3 uur zonder stroom gezeten en moesten met elkaar communiceren zonder telefoon. Dat was eigenlijk best gezellig, we kregen zelfs kaarsjes van de eigenaar van het B&B. Zondag weer een rustig dagje gehad. Helaas ging Nikki maandag weer terug naar Nicaragua en zijn de meiden een weekje weg, dus ik zal mij voor het eerst in een paar maanden een weekje alleen moeten vermaken. (Wat me best goed afgaat)

De school heeft t/m de 12e vakantie, daarna ga ik weer lesgeven. En waarschijnlijk heb ik in juli een ander baantje erbij. In een hostel, achter de receptie. Ook hebben de meiden en ik een super mooi en luxe appartement gevonden voor de maand juni, met airco en warm water!! En als ik bij het hostel kan werken dan krijg ik in juli gratis verblijf.

Elke dag besef ik mij weer hoe lucky ik ben dat ik dit leventje kan hebben. Bocas is toch een beetje mijn thuis geworden en ben er oprecht van gaan houden. Gelukkig kan ik nog t/m eind juli ervan genieten!


Liefs!




Reacties

Reacties

Dagny Borgen

Leuk om je verslag weer te lezen kirs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!