kirstininpanama.reismee.nl

Costa Rica & Nicaragua

Ik heb echt nauwelijks tijd om dit allemaal bij te houden. Dus dit word een lang verhaal.

3 mei kwam ik weer aan in Bocas. Het was best een raar gevoel, het was thuiskomen maar het was ook anders dan toen ik weg ging ofzo.

5 mei was mijn eerste Filthy Friday, en wat was het Filthy wauw. Het is best een goed idee, het is een feest op 3 eilanden van Bocas, (Solarte, Colon en Carenero). Je begint op het hoofd eiland en vanaf daar ga je naar Solarte met de boot naar de nieuwe locatie en daarna naar Aqua Louge op Carenero. Vanaf daar is iedereen al zo dronken ook al is het 5 uur 's middags dat de meeste vanaf daar naar huis gaan, maar wij gingen nog even naar Mamallena.

7 mei was mijn verjaardag, en ik heb echt een top verjaardag gehad hier. Ze hadden eten voor me gemaakt, wat we samen gegeten hebben en 's avonds zijn we uit geweest. Omdat ik jarig was wilde iedereen een drankje voor me kopen, erg gunstig haha. De zondag zelf heb ik niet veel uitgevoerd want iedereen was brak.

8 mei zijn Nikki en ik vertrokken naar Puerto Viejo in Costa Rica. We kwamen daar 's avonds aan en er hing wel een relaxte sfeer. De volgende dag hebben we fietsen gehuurd en zijn we lekker een beetje gaan rond fietsen en naar het strand gegaan. 'S avonds heeft een Costa Ricaan?? eten voor ons gemaakt en zijn we nog wat gaan drinken.

De volgende dag hebben we een tour gedaan met een kajak in Punta Uva. We zagen allerlei beesten in de rivier, aapjes, sloths , schildpadden, vissen en krabben. Daarna zijn we nog naar een plek gegaan waar we konden zwemmen. Zoals gewoonlijk in de avond een pizza gegeten en redelijk op tijd gaan slapen.

11 mei gingen we door naar La Fortuna. 'S avonds hebben we gewoon in een tent geslapen, omdat het in Costa Rica allemaal zo duur is, en de tent maar 7 dollar was, ipv een kamer voor 26 dollar. We hebben 5 uur in de shuttle gezeten naar La Fortuna, want het ligt ergens midden in de bergen. Toen we aankwamen waren we helemaal kapot. Nikki heeft me aangestoken met een nieuwe serie ; Reign. Dus dat kijken we nu bijna elke avond voor het slapen.

12 mei zijn we naar de Fortuna waterval geweest. Wat echt een helse toch naar beneden was en daarna ook weer omhoog natuurlijk. Het was zeker de moeite waard want het was een prachtige waterval met een riviertje waar je kon zwemmen. Toen we na 400 treden weer boven waren (uitgeput), zijn we naar de Hot Springs gegaan. Wat een paradijs was dat, allemaal hete zwembaden in een soort openlucht park. Heerlijk, dat hadden we echt nodig.

13 mei hebben we rustig ontbeten en spullen weer gepakt want we gingen weer verder. Eerst zijn we nog naar het natuurpark gelopen hier in de buurt, een paar dieren gezien waaronder eindelijk een fel rode kikker die ik al heel lang wilde zien. Daarna met de bus naar Tanque en vanaf daar met de bus naar La Cruz (5!!!! Uur). De busrit was ook om te janken aangezien het niet echt goede wegen waren, met gaten en stenen op de weg.

De volgende dag rustig wakker geworden en daarna door naar Nicaragua! Eerst 30 min met de bus naar de grens, toen belachelijk veel geld betaald aan de grens. 8 dollar om überhaupt Costa Rica uit te komen en 12 dollar!! Om Nicaragua in te komen....... Vanaf daar met de taxi naar San Juan del Sur. Waar Sunday Funday al helemaal gaande was. Snel spullen gedumpt en lekker gaan feesten tot een uur of 11 's avonds.

De volgende dag eindelijk weer is heerlijk uitgeslapen. Daarna een scooter gehuurd en de bergen in gereden, het was zo mooi daar. Naar het Jesús standbeeld gereden, wat nettt ging met dat scootertje. Toen het stadje nog bekeken, lekker gegeten en 's avonds weer uit gegaan.

16 mei gingen we naar Ometepe, dat is een eiland in Nicaragua. Eerst nog even een pedicure gedaan en daarna met de taxi naar de Ferry. Het was 1,5 uur met de boot, maar het eiland is echt prachtig! We hadden een luxe hotel geboekt maar die viel toch echt zwaaaaar tegen toen we aankwamen, dus voor de andere 3 nachten hebben we gelijk een nieuwe geboekt. Er liep zelfs een paard los, we zaten te eten in het "restaurant" en er liep gewoon een paard langs de tafels..

Gister aangekomen in het nieuwe hotel, wat goedkoper is, ook met een zwembad, en airco en 2 bedden en dichtbij de stad, helemaal top dus. Weer een scooter gehuurd en het eiland over gecrosst. Kleine aapjes gezien langs de weg en overal paarden en koeien OP de weg. 'S avonds weer Reign gekeken en lekker gaan slapen.

De planning is dat we zaterdag weer terug gaan naar San Juan del Sur. En dan de 24e in San José zijn. Vanaf daar weet ik nog niet precies hoe en wat. Maar de 1e van juni ben ik weer in Bocas te vinden.

Groetjes uit het zonnige Nicaragua!

Tante henny

Wat een avontuur kirstin. .leuk verhaal

Birgit

Wat maak je veel mee Kir. En wat fijn dat je er ook zo van geniet! Leuk om het allemaal te lezen. L y xxx

Opa Huug en oma An

We zijn trots op je met zulke leuke verhalen. Wi raden je aan om in San Jose naar het Museo d'Oro te gaan. We kijken graag uit naar je volgende belevenissen! Liefs!