kirstininpanama.reismee.nl

Het begin!

Ik maak deze blog voor mensen die geïnteresseerd zijn in wat ik doe, dat is de reden dat ik niet alles op Facebook zet. Omdat ik dat zelf vaak nogal irritant vind als ik in de regen in Nederlandzit en mensen om de haverklap dingen plaatsen over hoe leuk en warm het wel niet is


Maar waar zal ik is beginnen..

Ik ben nu bijna een week in Panama, en het bevalt mij geweldig!

Zondag 5 maart ben ik vertrokken vanaf Schiphol, en na een reis van meer dan 11 uur lang kwam ik dan eindelijk met een flinke jetlag aan. Het verschil met Nederland is 6 uur, het is hier 6 uur eerder dan in Nederland. Dus voor mijn gevoel was het al half 11 toen ik landde, terwijl het hier dus half 5 was. Na een uur wachten op mijn enorme koffer, kon ik eindelijk naar buiten (dacht ik). Hier moet je namelijk nogal vaak aangeven waar, met wie, waarom en hoe lang je hier verblijft. Dus na de allerlaatste keer lief lachen en door mogen lopen zag ik eindelijk de Panamese blauwe lucht. Gelukkig stond mijn oom al op mij te wachten.

Ik had een lange broek aan omdat het in Nederland altijd koud is, maar hier is het 32 graden, dus dat was best een klap in je gezicht als je naar buiten komt. Nou snel de auto in, ramen open en rijden maar.

Ik was zo onder de indruk van Panama stad, het is zo totaal anders dan wij gewend zijn. Er waren overal enorme gebouwen en mijn oom zei dat die pas sinds een paar jaar er stonden, en er alleen maar meer bijkomt. Het gekke is wel dat je naast het enorme Hardrock gebouw, wat heel luxe en mooi is, een klein krottenwijkje hebt. Het contrast tussen arm en rijk is hier echt enorm.

Na 1,5 uur rijden zijn we er dan eindelijk ; Playa Corona. Het is voor mijn gevoel ondertussen 1 uur 's nachts, maar in werkelijkheid is het nog maar 19.00. Ik krijg een tour de casa en ik word naar m'n kamer gebracht. En wat is die moooooi, ik heb een enorm Kingsize bed en de douche is buiten!!

Ik heb totaal geen honger van alle spanningen van de hele dag, dus ik ga lekker slapen.

'S ochtends word ik om 6.30 al wakker, natuurlijk door de jetlag. Maar dat was absoluut geen probleem want de zon kwam net op, en dat was zo mooi, met mijn uitzicht op zee, en een rode zon die dan op komt en het geluid van de zee. Echt prachtig.

De dagen daarna heb ik rustig aan gedaan want ik moet erg wennen aan de tropische warmte. 33 graden is best heet namelijk, en al helemaal als je zo dicht bij de evenaar zit. Ik heb al een heel klein beetje van de omgeving gezien, maar het meeste doen we straks na mijn 6 weken op Bocas, wanneer mijn nichtje hier ook is. We zijn 2 keer uiteten geweest en hebben gegrild een paar avonden. Het eten is hier echt lekker maar ook heel anders. Overigens zijn de boodschappen hier best prijzig, terwijl de lonen echt belachelijk laag zijn. De meeste mensen verdienen tussen de $2,50 en $5 per uur!!?

Ik word elke dag standaard om half 7 wakker (misschien vanwege de zon en wamte) maar het is geen probleem want ik kan daarna nog lekker een paar uurtjes doorslapen.

Morgen (zaterdag) gaan we vroeg op om dingen te doen, wat weet ik nog niet precies. En zondag vertrek ik naar Bocas Del Toro, de eilanden groep bij de grens met Costa Rica. Ik ben heel erg benieuwd hoe het daar zal zijn, iedereen zegt dat het prachtig is, dat moet ik maar geloven dan.

Over een week zal ik weer iets plaatsen, maar dan in een hele andere omgeving.


Liefs, Kirstin


Reacties

Reacties

Dagny

Leuk om te lezen kirs!

C

Fijn van dat eten!
Liefs!

Renske

Super leuk om te lezen!! Hele fijne tijd xxx

Birgit

Leuk om je ervaringen te lezen. Goede reis naar bocas en ik ben benieuwd naar het volgende verslag. Xxx

Kees en Ieneke

We vinden het leuk om je reis "te volgen" via je verslagen en zijn best een beetje jaloers op jou. In onze "jeugd" is het er nooit van gekomen dus daarom wensen wij je nu heel veel plezier met deze reis. Groetjes van ons. K. en I. <3

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!